กระบวนการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค: การประยุกต์ใช้แบบจำลองโลจิต (Consumer Choice Process: An Application of Logit Model)
Keywords:
การตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค แนวทางของทางเลือกเฉพาะการณ์, การวิเคราะห์ดิสกรีตชอยต์, Consumer decision making, Contingent choice, Discrete choice analysisAbstract
การตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคเป็นหัวข้อที่การวิจัยผู้บริโภคให้ความสนใจ และแนวโน้มตลาด เช่น การเปลี่ยนแปลงของเทคโนโลยี หรือ การอุบัติใหม่ของสารสนเทศ ผู้เขียนเสนอการเลือกซื้อตราสินค้าของผู้บริโภคจะเป็นการจัดโครงสร้างภายใน ผู้บริโภค เนื่องจากผู้บริโภค มีความจำที่จำกัด ดังนั้นจะจัดรูปแบบของความชอบในเฉพาะสถานการณ์ นอกจากนั้น ผู้เขียนเสนอกรอบคิด และ ทบทวนวรรณกรรมด้านการเลือกซื้อตราสินค้า และ แบบจำลองการวิเคราะห์ ดิสกรีตชอยต์
Consumer decision making has been a key interest in consumer research and consideration of current market trends such as technological change or information explosion indicates that this topic will continue to be critical important. I argue that consumer choice is inherently constructive. Because of limited process capacity, consumer often do not have well-defined existing preference, but construct them using a variety of strategies contingent on task demands such as accuracy-effort and perceptual approaches. After that, I provide an integrative framework for understanding constructive choice, review evidence for consumer store choice and discrete choice model.